Praktische zaken regelen

    Wil je een zaak melden voor jouw relatie? Of inzage aan je relatie vragen voor een dossier? Wij helpen je graag verder met het regelen van de praktische zaken.

    Toegang tot DAS voor Adviseurs

    Heb je (nog) geen toegang tot DAS voor Adviseurs? Geen probleem. Je kunt eenvoudig een account voor DAS voor Adviseurs bij ons aanvragen.

    Zaak melden voor jouw relatie

    1. Ga naar het portaal DAS voor Adviseurs
    2. Kies voor ‘zaak melden’ in het overzicht en doorloop de stappen.

    Heb je geen toegang tot DAS voor Adviseur, of heb je een preventieve vraag of een andere vraag? Dan kun je ons ook bellen op telefoonnummer 020 651 7517. Kies voor optie 3 'Adviseur'.

    Inzage in het dossier van je relatie

    Heb je nog geen inzage in het dossier van jouw relatie maar is er wel een behandelaar bekend? Dan kun je dit eenvoudig regelen. Ga in DAS voor Adviseurs naar het ‘Overzicht zaakmeldingen’ of vraag via ons de machtiging aan.

    1. Ga in DAS voor Adviseurs naar het ‘Overzicht zaakmeldingen’

    Staat de melding in het overzicht? Klik dan op de knop ‘aanvragen’. Die kun je vinden naast het dossier van jouw relatie.

    Staat de melding niet in het overzicht? Vraag jouw relatie dan om je te machtigen via Mijn DAS.

    2. Vraag via ons de machtiging aan

    Dat kan door een e-mail te sturen met het polisblad en het dossiernummer naar adviseurs@das.nl. Het dossier wordt dan handmatig gekoppeld aan het overzicht (binnen 24 uur). Klik dan op de knop ‘aanvragen’. Die kun je vinden naast het dossier van jouw relatie. Je relatie ontvangt dan een e-mail met jouw verzoek. In deze e-mail wordt aan jouw relatie uitgelegd hoe de machtiging tot inzage kan worden verleend. Het machtigen gaat eenvoudig via het persoonlijke Mijn DAS-account van de relatie.

    Heeft jouw relatie inzage verleend? Dan kun je de dossiergegevens inzien door op het betreffende dossier te klikken. Zodra de melding in het overzicht staat, klik je op de button “Aanvragen” naast het dossier van jouw relatie.

    Let op: het is niet mogelijk om een machtiging te laten verwerken op een gesloten of afgewezen dossier.

    Update over bestaande melding

    Met een machtiging van jouw relatie kun je meekijken in een lopend dossier. Wil je inzage in het dossier? Dan kun je hier zien hoe dat kan.

    Kom je er niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice via 020 651 7517 (kies optie 3 'Adviseur' en kies dan optie 2). Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:30 uur tot 17:30 uur. Houd altijd het dossiernummer bij de hand.

    Overzicht zaakmeldingen

    Wil je toegang tot alle dossiers die zijn gemeld? Ga dan naar DAS voor Adviseurs en kies voor “overzicht zaakmelding”. Mis je een dossier en is het wel gewenst om het in het overzicht te zien? Dat kan door een e-mail te sturen met het polisblad en het dossiernummer naar adviseurs@das.nl. Het dossier wordt dan handmatig gekoppeld aan het overzicht (binnen 24 uur).

    Toegang Mijn DAS voor jouw relatie

    Heeft jouw relatie een zaak gemeld bij DAS dan ontvangt deze, zodra de vaste behandelaar bekend is, toegang tot Mijn DAS. Met Mijn DAS kan jouw relatie online het dossier volgen, dossiers inzien en eenvoudig een afspraak inplannen in de agenda van de behandelaar.

    Waarom moet ik een machtiging aanvragen?

    Wij houden ons aan deze uitspraak van de rechtbank in Den Haag. Daarin staat dat de verzekeringsnemer toestemming moet geven voor het verstrekken van gegevens over een rechtsbijstandsdossier aan derde partijen.

    Die toestemming kun je met een machtiging aanvragen bij je relatie. Zodra je relatie toestemming geeft, kunnen wij je inhoudelijke vragen beantwoorden of de gegevens tonen. Via DAS voor Adviseurs kun je een machtiging voor inzage in het dossier aanvragen.

    Heeft deze informatie je geholpen?

    We horen graag je feedback. Daarmee help je ons om deze informatie verder te verbeteren.