Service en contact
Heb je een vraag, of wil je iets bekijken of doorgeven? Hier regel je dat snel en eenvoudig. En kijk ook bij de antwoorden op de veelgestelde vragen.
Veelgestelde vragen
Wanneer krijg ik een reactie?
We doen ons uiterste best om zo snel mogelijk contact met je op te nemen. Bekijk onze reactietermijnen (pdf).
Hoe kan ik mijn rechtsbijstandverzekering gebruiken als ik advies wil?
Ben je bij ons verzekerd voor rechtsbijstand? Dan kun je bij ons terecht voor juridisch advies en hulp bij een geschil. We helpen je graag. Start hier met je vraag. Beantwoord een paar vragen over jouw situatie en bekijk wat we je adviseren te doen.
Helpt DAS mij bij alle geschillen?
Dat hangt van je verzekering af. In de polisvoorwaarden lees je precies waarvoor je wel en niet bent verzekerd. Als je een zaak meldt, dan bekijken wij eerst of je geschil onder de dekking van je verzekering valt.
Valt je geschil buiten de dekking van je verzekering? Dan kunnen wij je vaak verder helpen met onze On Demand-dienstverlening. Je krijgt dan juridische hulp voor een vast bedrag dat we van tevoren met je afspreken.
Je krijgt geen juridische hulp als je een geschil met opzet veroorzaakt of het geschil al speelde toen je de rechtsbijstandsverzekering afsloot.
Hoe snel gaat een jurist voor mij aan de slag, nadat ik mijn zaak heb gemeld?
Zodra we je melding hebben ontvangen, gaan we ermee aan de slag. Uiterlijk binnen 6 werkdagen vanaf ontvangst van de melding nemen wij contact met je op. Meestal lukt dat ruim binnen die tijd. Als het ons niet lukt, dan laten wij je dat weten en geven wij aan wanneer je een reactie van ons kunt verwachten.
Moet er voor een specifieke datum gereageerd worden? Bijvoorbeeld een vergunningsdatum of ultimatum? Dan houden we daar rekening mee.
Hoe kan ik mijn verzekeringsadviseur toegang geven tot mijn dossier?
Wil je dat jouw verzekeringsadviseur jouw dossier online kan volgen? In Mijn DAS kan jij je adviseur laten meekijken in jouw dossier. Zonder jouw toestemming krijgt niemand anders de gegevens uit jouw dossier.
Je logt in op Mijn DAS. Via ‘Inzage verzekeringsadviseur wijzigen’ kan je een adviseur laten meekijken in jouw dossier. Je kan ook later een andere adviseur laten meekijken of het juist intrekken.
Heeft deze informatie je geholpen?
We horen graag je feedback. Daarmee help je ons om deze informatie verder te verbeteren.