DAS voor de Zorg - beroep en praktijk

Rechtsbijstand­verzekering voor zorgverleners

Als zorgverlener kun je juridische hulp soms goed gebruiken. Een klacht van een patiënt, een geschil met een zorgverzekeraar of een leverancier die zijn afspraken niet nakomt. Met DAS voor de Zorg - beroep en praktijk ben je verzekerd voor juridische hulp bij de meest voorkomende conflicten.

Verzeker je bedrijf voor juridische hulp bij conflicten

  • conflicten met klanten, leveranciers of werknemers
  • hulp bij verhalen van letsel- en materiële schade
  • conflicten met de verhuurder van je bedrijfsruimte
  • hulp bij onbetaalde facturen

Bart Bouwmans

Verzekerd bij DAS



"Enorm tevreden en blij met de ervaren kennis, kunde en de manier waarop het (klantgerichte) contact geweest is."


0 reviews
800+

Juridische specialisten werken bij DAS

Wat is verzekerd?

Beroepsdekking

Met de beroepsdekking ben je verzekerd voor juridische hulp als zorgverlener. Bijvoorbeeld bij conflicten over:

  • letsel- en materiële schade
  • straf-, tucht- en klachtzaken
  • je werkzaamheden als opleider

Praktijkdekking

Met de praktijkdekking verzeker je je praktijk voor juridische hulp bij conflicten over:

  • contracten met zorgverzekeraars
  • de verwerking van patiëntgegevens
  • werknemers en sociale wetgeving
  • huur of onderhoud van de praktijk

Download de laatste nieuwsbrief

Je kunt op ieder moment advies vragen. Onze juridisch specialisten denken graag met je mee en houden je op de hoogte van actuele zaken.

1 van 3

Meer informatie of verzekering afsluiten?

Met onze rechtsbijstandverzekering voorkom je hoge onverwachte kosten voor juridische hulp. Wil je meer weten over DAS voor de Zorg? Neem dan contact op met je verzekeringsadviseur. Ook als je de verzekering wilt afsluiten.


Waarom rechtsbijstandverzekering?

DAS vroeg aan 500 ondernemers waarom zij een rechtsbijstandverzekering hebben. Bekijk de 5 belangrijkste redenen.

Voorbeelden uit de praktijk

Medicijnen weggooien door technische storing

Een huisarts heeft een huisapotheek. Voor het bewaren van de medicijnen is speciale koelapparatuur nodig. De juiste temperatuur luistert heel nauw! De huisarts heeft een contract afgesloten met de leverancier om bij calamiteiten direct, binnen 1 uur, maatregelen te treffen om te voorkomen dat medicijnen niet meer bruikbaar zijn. Er was een storing, maar de leverancier kon wegens onvoorziene omstandigheden pas na 2 dagen komen. De huisarts moet daardoor veel medicijnen weggooien. Voor het verhalen van de schade schakelt de huisarts DAS in. Zo komt zij zelf niet voor hoge kosten te staan en kan zij haar tijd stoppen in het zien van patiënten.

Moeilijk te herkennen ziektebeeld

Een arts behandelt een patiënt met onschuldige klachten. Hij verwijst de patiënt dan ook niet direct door naar een specialist. Later blijkt er sprake van een ernstig, maar moeilijk te herkennen ziektebeeld. De patiënt herstelt, maar hij dient ook een klacht in bij het Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg vanwege te laat ingrijpen.

De arts voelt zich ten onrechte aangevallen. Heel begrijpelijk. Onze jurist van het zorgteam staat hem bij. De DAS-specialist voert het verweer en biedt persoonlijke ondersteuning. Belangrijk, want het is een lang en emotioneel traject.

Uitkomst: de arts krijgt gelijk. Na een procedure van een jaar is de klacht ongegrond verklaard. Inschatting uren en kosten zonder verzekering: € 6.750 voor juridische bijstand (30 uur à € 225).

Kosten voor de arts: geen, omdat hij gebruik maakt van DAS voor de Zorg - beroep en praktijk.


Vind een adviseur bij jou in de buurt

Onze verzekeringen sluit je af via een verzekeringsadviseur met wie wij samenwerken. Wij vinden het belangrijk dat je goed advies krijgt van een adviseur die jouw persoonlijke situatie kent. Met hun uitgebreide kennis en ervaring helpen ze je met het vinden van de oplossing die het best bij jou past. Vul je straatnaam, postcode of plaats in.


Polisvoorwaarden

Algemene voorwaarden.pdf

Polisvoorwaarden

Bijzondere voorwaarden.pdf

Alle relevante productinformatie

Verzekeringskaart

Hulp nodig?

Neem contact op

Heeft deze informatie je geholpen?

We horen graag je feedback. Daarmee help je ons om deze informatie verder te verbeteren.

Maak kennis met ons zorgteam

Sascha Dik

DAS Amsterdam



“Als jurist gezondheidsrecht sta ik zorgprofessionals bij in allerlei geschillen waar zij in hun dagelijkse werk mee te maken kunnen krijgen. Denk aan klachten of tuchtklachten, maar ook bijvoorbeeld onderlinge geschillen in een maatschap.”

Dorothy Schut-Wolfs

DAS Amsterdam

“Ik vind het belangrijk om goed contact met mijn klanten te hebben. Daarom ben ik gemakkelijk benaderbaar en bereikbaar. Ik reageer altijd snel en voel me persoonlijk betrokken. Ik help mijn klanten om een oplossing te zoeken die bij hen passen.”

Lisette Greebe

DAS Amsterdam

“Ik vind het belangrijk om te luisteren naar mijn klanten en in samenspraak met hen een plan van aanpak te maken. Daarbij communiceer ik duidelijk, maar probeer ik mijn klanten ook gerust te stellen. Ik hanteer een pragmatische en daadkrachtige aanpak.”

1 van 3

Wat je verder nog moeten weten

Bekijk ook de Verzekeringskaart van het Verbond van Verzekeraars. Hiermee zie je in één oogopslag de meest relevante productinformatie. Je kunt de verzekeringskaart gebruiken om ons product te vergelijken met andere aanbieders.