Conflict met je klant

Je hebt een zakelijk conflict met een van je klanten. Misschien omdat een product niet aan de verwachtingen voldoet of omdat er problemen waren met de levering. Hoe kun je dit het beste oplossen? Ontdek hoe je omgaat met ontevreden klanten en wat je kunt doen als jouw klant niet betaalt.

Zo helpen we je

Documentenshop

  • Aanbevolen door 97% van onze klanten
  • Keuze uit 150+ documenten
  • Gemaakt door topjuristen
  • 100% tevredenheidsgarantie

Beoordeling van je situatie

  • Jurist beoordeelt je kansen
  • Snel inzicht in je situatie, rechten en plichten
  • Duidelijkheid over je opties
  • Strategisch juridisch advies

Onderhandelen en bemiddelen

  • Als amicaal overleg niet helpt
  • Beoordeling kans van slagen
  • Zeker van maximaal resultaat
  • Ervaren jurist: betere deal

V.a. 1.069,-
Item 1 - 3 uit 3

Waar wil je meer over weten?

Klant betaalt niet
Omgaan met ontevreden klant
Aanmaning
Debiteurenrisico
Incasso
Wet incassokosten
Herroepingsrecht
Productaansprakelijkheid
Retentierecht

Mijn klant betaalt niet, wat nu?

Betaalt je klant de factuur niet? Neem dan eerst persoonlijk contact op. Misschien heeft je klant een geldige reden voor de vertraging. Als dit niet het geval is, kun je de klant formeel in gebreke stellen en een herinnering sturen om alsnog te betalen. Maak het jezelf makkelijk met ons stappenplan.

Omgaan met ontevreden klanten

Voldoet je dienst of product niet aan de wensen van je klant? Misschien is er iets misgegaan. Ga in gesprek en zoek samen naar een oplossing. Je kunt bijvoorbeeld aanbieden om de dienstverlening te verbeteren of het product te herstellen, repareren of vervangen. Dat voorkomt langslepende discussies, negatieve reviews en een juridisch geschil. Gaat je klant niet akkoord met de door jou geboden oplossing of komen jullie er – na overleg – samen toch niet uit? Dan is er sprake van een juridisch conflict. Lees meer over hoe je omgaat met ontevreden klanten.

Heb je een vraag over het conflict met je klant?

Je kunt ons altijd even bellen of online je vraag stellen. Ben je verzekerd? Stel dan hier je juridische vraag. Ben je niet verzekerd? Bel dan 088 3279 829.


Service en contact

Bel ons: 088 3279 829

Heeft deze informatie je geholpen?

We horen graag je feedback. Daarmee help je ons om deze informatie verder te verbeteren.

Prijzen van producten: geef wel echte kortingen
26 nov 20243 min leestijd

Prijzen van producten: geef wel echte kortingen

Black Friday wordt steeds belangrijker voor (web)winkels. Bij het geven van kortingen is het heel belangrijk om eerlijk te zijn over de prijs en de korting, want daar gelden regels voor.

Dit is waarom je de tekst op je bestelknop in webshop juist moet formuleren
25 nov 20244 min leestijd

Dit is waarom je de tekst op je bestelknop in webshop juist moet formuleren

Wat zijn de gevolgen van een bestelknop die niet aan de voorwaarden die de Europese rechter daaraan stelt, voldoet?

Kan ik stijgende kosten doorberekenen? Een checklist voor ondernemers
03 jul 20243 min leestijd

Kan ik stijgende kosten doorberekenen? Een checklist voor ondernemers

Als ondernemer, of je nu een zzp’er, mkb’er of een grote onderneming bent, is het onvermijdelijk dat je te maken krijgt met stijgende kosten. Maar waar moet je op letten als je je prijs wil verhogen en kan dat altijd?

Item 1 - 3 uit 3