Conflict met je klant
Je hebt een zakelijk conflict met een van je klanten. Misschien omdat een product niet aan de verwachtingen voldoet of omdat er problemen waren met de levering. Hoe kun je dit het beste oplossen? Ontdek hoe je omgaat met ontevreden klanten en wat je kunt doen als jouw klant niet betaalt.
Zo helpen we je
Mijn klant betaalt niet, wat nu?
Betaalt je klant de factuur niet? Neem dan eerst persoonlijk contact op. Misschien heeft je klant een geldige reden voor de vertraging. Als dit niet het geval is, kun je de klant formeel in gebreke stellen en een herinnering sturen om alsnog te betalen. Maak het jezelf makkelijk met ons stappenplan.
Omgaan met ontevreden klanten
Voldoet je dienst of product niet aan de wensen van je klant? Misschien is er iets misgegaan. Ga in gesprek en zoek samen naar een oplossing. Je kunt bijvoorbeeld aanbieden om de dienstverlening te verbeteren of het product te herstellen, repareren of vervangen. Dat voorkomt langslepende discussies, negatieve reviews en een juridisch geschil. Gaat je klant niet akkoord met de door jou geboden oplossing of komen jullie er – na overleg – samen toch niet uit? Dan is er sprake van een juridisch conflict. Lees meer over hoe je omgaat met ontevreden klanten.
Heb je een vraag over het conflict met je klant?
Je kunt ons altijd even bellen of online je vraag stellen. Ben je verzekerd? Stel dan hier je juridische vraag. Ben je niet verzekerd? Bel dan 088 3279 829.
Heeft deze informatie je geholpen?
We horen graag je feedback. Daarmee help je ons om deze informatie verder te verbeteren.