Conflict met je klant

Je hebt een zakelijk conflict met een van je klanten. Misschien omdat een product niet aan de verwachtingen voldoet of omdat er problemen waren met de levering. Hoe kun je dit het beste oplossen? Ontdek hoe je omgaat met ontevreden klanten en wat je kunt doen als jouw klant niet betaalt.

Zo helpen we je

Documentenshop

  • Aanbevolen door 97% van onze klanten
  • Keuze uit 150+ documenten
  • Gemaakt door topjuristen
  • 100% tevredenheidsgarantie

Beoordeling van je situatie

  • Jurist beoordeelt je kansen
  • Snel inzicht in je situatie, rechten en plichten
  • Duidelijkheid over je opties
  • Strategisch juridisch advies

Onderhandelen en bemiddelen

  • Als amicaal overleg niet helpt
  • Beoordeling kans van slagen
  • Zeker van maximaal resultaat
  • Ervaren jurist: betere deal

V.a. 1.069,-
1 van 3

Waar wil je meer over weten?

Klant betaalt niet
Omgaan met ontevreden klant
Aanmaning
Debiteurenrisico
Incasso
Wet incassokosten
Herroepingsrecht
Productaansprakelijkheid
Retentierecht

Mijn klant betaalt niet, wat nu?

Betaalt je klant de factuur niet? Neem dan eerst persoonlijk contact op. Misschien heeft je klant een geldige reden voor de vertraging. Als dit niet het geval is, kun je de klant formeel in gebreke stellen en een herinnering sturen om alsnog te betalen. Maak het jezelf makkelijk met ons stappenplan.

Omgaan met ontevreden klanten

Voldoet je dienst of product niet aan de wensen van je klant? Misschien is er iets misgegaan. Ga in gesprek en zoek samen naar een oplossing. Je kunt bijvoorbeeld aanbieden om de dienstverlening te verbeteren of het product te herstellen, repareren of vervangen. Dat voorkomt langslepende discussies, negatieve reviews en een juridisch geschil. Gaat je klant niet akkoord met de door jou geboden oplossing of komen jullie er – na overleg – samen toch niet uit? Dan is er sprake van een juridisch conflict. Lees meer over hoe je omgaat met ontevreden klanten.

Heb je een vraag over het conflict met je klant?

Je kunt ons altijd even bellen of online je vraag stellen. Ben je verzekerd? Stel dan hier je juridische vraag. Ben je niet verzekerd? Bel dan 088 3279 829.


Heeft deze informatie je geholpen?

We horen graag je feedback. Daarmee help je ons om deze informatie verder te verbeteren.

Kan ik stijgende kosten doorberekenen? Een checklist voor ondernemers
03 jul 20243 min leestijd

Kan ik stijgende kosten doorberekenen? Een checklist voor ondernemers

Als ondernemer, of je nu een zzp’er, mkb’er of een grote onderneming bent, is het onvermijdelijk dat je te maken krijgt met stijgende kosten. Maar waar moet je op letten als je je prijs wil verhogen en kan dat altijd?


 Niet betalende klant: hoe voorkom je dat je geleverde spullen kwijt bent?
15 nov 20233 min leestijd

Niet betalende klant: hoe voorkom je dat je geleverde spullen kwijt bent?

Als ondernemer wil je natuurlijk de geleverde producten niet kwijt zijn als ze niet betaald worden. Maar kun je dat voorkomen?


 Dit moet je als consument en ondernemer weten over de consumentenrichtlijn
21 mrt 20233 min leestijd

Dit moet je als consument en ondernemer weten over de consumentenrichtlijn

Garantietermijn, herroepingsrecht, kwaliteitsbewaking, verborgen gebreken, ingebrekestelling,… Lees hier de belangrijkste informatie voor consument en ondernemer over de Consumentenrichtlijn.

1 van 3