podcast

Wat als het product dat ik kocht stuk is gegaan of niet meer goed werkt?

3 min leestijd27 jun 2021

Een verkoper is verplicht je een goed product te leveren. Heeft hij je een ondeugdelijk product geleverd? Dan heb je meestal recht op kosteloos herstel of vervanging. De wet geeft jou als consument een garantie van 6 maanden. Gaat een product binnen die termijn stuk? Dan wordt ervan uitgegaan dat het product op het moment dat je het kreeg al niet in orde was. De verkoper moet het gebrek dan kosteloos herstellen. Wil je weten hoe je dit het beste kunt aanpakken? Beluister dan de podcast en lees er meer over op das.nl/aankopen.

Sjaak Drinkenburg

jurist

Bekijk meer

Luister hieronder direct de podcast.

Vraag het DAS - juridisch advies in een mini podcast

Wat als het product dat ik kocht stuk is gegaan

jurist

Sjaak Drinkenburg

Ik ben een allround jurist en help zowel ondernemers als particulieren met hun juridische vragen en problemen rondom koopovereenkomsten, garantie, duurovereenkomsten, wonen en verbouwen. Ik ben een liefhebber van auto's, in h...

Meer artikelen van Sjaak Drinkenburg

Ook interessant voor je


 Festival? Dit zijn de juridische FAQ’s
29 aug 20244 min leestijd

Festival? Dit zijn de juridische FAQ’s

Dat het festivalseizoen is begonnen, zien we ook aan de juridische vragen die we binnenkrijgen. Een greep uit de FAQ’s.

Intimiderende incassobureaus van de baan met nieuwe incassoregels
11 apr 20243 min leestijd

Intimiderende incassobureaus van de baan met nieuwe incassoregels

Vanaf 1 april gelden er nieuwe regels voor incassodienstverleners. Ze mogen klanten niet meer onder druk zetten en er is een maximum aan incassokosten voor kleine bedragen.


 Garantie: 3 belangrijke misverstanden opgehelderd
27 mrt 20243 min leestijd

Garantie: 3 belangrijke misverstanden opgehelderd

Er heerst nogal wat onduidelijkheid over productgarantie, garantietermijnen en fabrieksgarantie. Daarom zet ik drie misverstanden over garantie op een rij.

1 van 3