podcast

Wat moet je doen als je werknemer fouten maakt?

21 min leestijd08 aug 2024

Iedere werkgever heeft er wel eens mee te maken: fouten van personeel. Wat doe je als de fouten zich blijven opstapelen en je werknemer niet goed functioneert?

Redactieteam

Bekijk meer

Het kan voorkomen dat een werknemer niet goed zijn werk doet. Als ondernemer is het belangrijk om eerst passende feedback te geven en te proberen om de situatie te verbeteren. Als dat niet tot het gewenste resultaat leidt, is een ontslag door disfunctioneren soms een goede oplossing.

Luister de podcast

In deze podcast bespreekt Mireille Detrixhe met arbeidsrechtadvocaat Pascal Besselink de stappen die je moet zetten, welke mogelijkheden er zijn en wat de risico's zijn als je niet op juiste wijze handelt.

Verbetertraject

Op onze site vind je meer informatie over het verbetertraject, waaronder een e-paper over de essentiƫle onderdelen van een verbetertraject. In onze documentenshop vind je een gratis voorbeeldbrief over de afsluiting van een verbetertraject als je je werknemer wil informeren over het resultaat.

Redactieteam

Het redactieteam van DAS.

Meer artikelen van Redactieteam

Ook interessant voor je

Werknemer heeft de regie bij ontslag op staande voet
11 dec 20243 min leestijd

Werknemer heeft de regie bij ontslag op staande voet

Het geven van ontslag op staande voet lijkt zo simpel maar gaat vaak mis, omdat werkgevers niet de juiste formaliteiten volgen. Werkgevers moeten zich goed laten informeren over het geven van ontslag op staande voet en bewust zijn van de risico's.

Wat gaat er veranderen binnen het arbeidsrecht met de nieuwe coalitie?
03 jul 20243 min leestijd

Wat gaat er veranderen binnen het arbeidsrecht met de nieuwe coalitie?

Wat zijn de plannen voor het arbeidsrecht met nieuwe coalitie? Een drietal onderwerpen uitgelicht.

Elke minuut telt: opstarttijd is ook arbeidstijd
19 jun 20243 min leestijd

Elke minuut telt: opstarttijd is ook arbeidstijd

Elke dag tien minuten eerder op je werk zijn om de systemen op te starten, zonder daarvoor betaald te krijgen. Dit was de realiteit voor een callcentermedewerker die van zijn werkgever eist dat hij vijf en een half jaar aan onbetaalde opstarttijd betaalt. Het Hof erkende deze tijd als arbeidstijd, een beslissing die de werknemer recht gaf op de loonvordering.

1 van 3