blog

Algemene voorwaarden vooral in trek bij online documentendienstverlening van DAS

3 min leestijd29 jul 2022

Zakelijke klanten hebben voor hun bedrijfsvoering vooral interesse in juiste en actuele algemene voorwaarden, personeelsdocumenten en privacygerelateerde documenten. Dat blijkt uit een analyse van de typen documenten die ondernemers sinds de introductie hebben gedownload via de DAS Documenten Selfservice . Sinds de oprichting drie jaar geleden hebben inmiddels duizenden zakelijke klanten voor hun juridische documenten gebruik gemaakt van deze webshop van juridisch dienstverlener DAS.

Woordvoering

Bekijk meer

Charles Staats (Chief Commercial Officer van DAS): “Drie jaar geleden was DAS de eerste die deze vorm van dienstverlening op deze schaal introduceerde. Inmiddels hebben duizenden zakelijke klanten de weg naar ons gratis en betaalde aanbod weten te vinden. Daarmee voorkomen deze ondernemers juridische risico’s. En dat betekent dat ze zichzelf veel geld besparen. Ook zien we dat ons initiatief inmiddels leidt tot een impuls bij andere marktpartijen. Dat is goed voor de markt in het algemeen en voor de toegankelijkheid en betaalbaarheid van juridische dienstverlening in het bijzonder. Wij blijven als DAS investeren in innovatieve en toegankelijke rechtshulp en verwachten na de zomerperiode met nieuwe ontwikkelingen te komen.

Binnen de DAS Documenten Selfservice kunnen met name algemene voorwaarden op interesse rekenen: 40 procent van de downloads ging om deze categorie. Ook personeelsdocumenten (17 procent), zoals een arbeidscontract,en privacygerelateerde documenten (9 procent), zoals een privacyverklaring, waren populair.

Kleinere en jonge bedrijven

Een kwart van de klanten en gebruikers van de DAS Documenten Selfservice hebben een rechtsbijstandverzekering. Vooral het klein bedrijf en jonge bedrijven maken er gebruik van. Starters maken vooral gebruik van de service om contracten op te stellen. Van de gebruikers is 46 procent zzp’er en 54 procent mkb’er. DAS signaleert dat zakelijke klanten hun juridische documenten goed op orde willen hebben. Ondernemers zien het belang van goede algemene voorwaarden, zodat ze juridisch sterk staan als ze een conflict hebben.

DAS biedt via de DAS Documenten Selfservice meer dan 150 juridische voorbeeldbrieven, voorwaarden en overeenkomsten aan. Indien gewenst, kan een ondernemer die vervolgens zelf op maat maken. Het gebruik van voorbeeldbrieven, zoals betalingsherinneringen en aanmaningsbrieven aangetekend mailen, is populair bij ondernemers. De webshop wordt mede mogelijk gemaakt door Juriblox, met wie DAS een strategische samenwerking is aangegaan.

Woordvoering

Woordvoering van DAS is een verzamelaccount voor een aantal collega's van DAS die communicatie verzorgen uit naam van DAS.

Meer artikelen van Woordvoering

Ook interessant voor je

Aanrijding mondt steeds vaker uit in ruzie
27 jan 20253 min leestijd

Aanrijding mondt steeds vaker uit in ruzie

Juridisch dienstverlener DAS ziet een stijging in het aantal aanrijdingen zonder letsel waarbij discussie ontstaat over de schuldvraag. In 2024 werden bijna 7500 aanrijdingszaken gemeld waarin onenigheid bestond over wie verantwoordelijk was voor het incident. Dit is een toename van vijf procent ten opzichte van 2023.

Vuurwerkschade blijft hele jaar door zorgwekkend
27 jan 20253 min leestijd

Vuurwerkschade blijft hele jaar door zorgwekkend

Vuurwerkschade vindt het hele jaar door plaats. Wat moet je doen als je schade hebt geleden door vuurwerk? Wij leggen het uit.

Hoe een blowtje je de kop kost: 9 spraakmakende arbeidsrechtzaken in 2024
06 jan 20254 min leestijd

Hoe een blowtje je de kop kost: 9 spraakmakende arbeidsrechtzaken in 2024

9 spraakmakende arbeidsrechtuitspraken in 2024 op een rij.

Item 1 - 3 uit 3