Hulp rondom aankopen

Je hebt een product of dienst gekocht, maar wat je vervolgens geleverd krijgt voldoet niet aan je verwachtingen. Je hebt er een tijdje op moeten wachten, maar niet hier op. Onze juristen hebben vaker met dit bijltje gehakt, en kunnen je dan ook als geen ander hierin bijstaan. Zodat je krijgt wat je wél had willen hebben.

Heb je direct hulp nodig?

Verzekerd?

Stel je juridische vraag.

  • Als je een conflict hebt met bijvoorbeeld een webwinkel over een beschadigde of kapotte aankoop. Of je bent opgelicht.
  • Vraag het na bij het Juridisch Servicecenter.
Niet verzekerd?

Kies voor Rechtshulp On Demand.

  • Geen verzekering nodig
  • Gratis intakegesprek
  • Direct hulp van een ervaren jurist

Waarmee kunnen we je helpen?

Niet nakomen afspraken
Bedenktijd en retouren
Lidmaatschap opzeggen
Online opgelicht

Niet nakomen van afspraken

Heb je een overeenkomst met een bedrijf of persoon, maar houdt die zich niet aan de gemaakte afspraken? Dan kun je de andere partij in gebreke stellen, de overeenkomst ontbinden, jouw geld terug vragen of een schadevergoeding eisen. Bekijk wat je moet doen.

Bedenktijd en retouren

Als je iets koopt, dan sluit je een koopovereenkomst met de verkoper. Je zit er dan in principe aan vast. Voor online of telefonische aankopen heb je een bedenktijd van 14 dagen. Lees hier meer over de bedenktijd in de situatie waarin jij een aankoop hebt gedaan.

Product defect

Onder bepaalde omstandigheden kun je de aankoop ongedaan maken en jouw geld terug krijgen, bijvoorbeeld als het product niet werkt of de verkoper je niet de juiste informatie heeft gegeven. Meestal heb je ook het recht op kosteloos herstel of vervanging.

Lidmaatschap opzeggen

Voor de sportschool, een krant of telefoon sluit je een abonnement af. Dit doe je meestal voor een bepaalde periode. Als de eerste contractperiode voorbij is, kun je opzeggen. Lees hier meer.

Online opgelicht

Ben je opgelicht, bijvoorbeeld via een malafide webshop of een marktplaats? Er zijn een aantal stappen die je kunt nemen om jouw recht te krijgen en te voorkomen dat het anderen ook overkomt.

Juridische hulp nodig?

Het is altijd goed om juridische hulp te krijgen bij het maken van beslissingen, het opstellen van belangrijke documenten en het onderhandelen over schadevergoedingen.

Loop je tegen een probleem aan en heb je vragen over je rechten? Neem contact met ons op!

Heeft deze informatie je geholpen?

We horen graag je feedback. Daarmee help je ons om deze informatie verder te verbeteren.

Fraudeslachtoffers schamen zich vaak, maar het is cruciaal om direct te melden
27 feb 20253 min leestijd

Fraudeslachtoffers schamen zich vaak, maar het is cruciaal om direct te melden

Steeds meer mensen die via Booking.com een accommodatie hebben geboekt, worden naderhand benaderd door oplichters die zich voordoen als medewerkers van het platform. Deze fraudeurs vragen naar persoonlijke en bankgegevens met als doel geld afhandig te maken. Hoe voorkom je het?

Tikkie niet betaald: dit kun je doen om het op te lossen
24 feb 20252 min leestijd

Tikkie niet betaald: dit kun je doen om het op te lossen

Niets is zo vervelend als iemand die jouw betaalverzoek negeert. Stel je voor: je hebt net een gezellige avond gehad met vrienden, je betaalt de rekening en stuurt een tikkie. Maar dan… stilte. Wat doe je dan? Hier zijn mijn tips.


Dit moet je weten als klant van het failliete Stella
14 nov 20242 min leestijd

Dit moet je weten als klant van het failliete Stella

Hoe zit het als je een fiets hebt besteld en betaald en de leverancier is failliet verklaard? Wat moet je dan doen? Wij leggen het uit in ons blog.

Item 1 - 3 uit 3