Voorbeeldbrief ingebreke­stelling bij defect product

Heb je een product gekocht dat niet goed werkt? En reageert de verkoper niet op je vraag om herstel of vervanging? Met deze voorbeeldbrief stel je de verkoper in gebreke en geef je hem de laatste kans om je aankoop te repareren of te vervangen.

Zo ga je aan de slag

  1. Vraag de verkoper eerst het product te herstellen of te vervangen binnen een redelijke termijn. Meestal is dit binnen 14 dagen.
  2. Reageert de verkoper niet? Stuur dan een aangetekende brief waarin je de verkoper in gebreke stelt en hem een laatste kans geeft om jouw aankoop te repareren of te vervangen.
  3. Wordt jouw aankoop niet gerepareerd of vervangen? Dan kun je de overeenkomst ontbinden.

Belangrijk

  • Dit is een voorbeeldbrief van DAS. Je kunt deze brief aanpassen naar jouw situatie.
  • Je bent zelf verantwoordelijk voor jouw brief.
  • Verstuur de brief aangetekend én per gewone post / e-mail. Bewaar een kopie voor jezelf.

Download voorbeeldbrief (gratis)
Meer over dit onderwerp

Alles over garantie bij defect product

Vragen of hulp nodig? Bel ons

020 651 88 15

Heeft deze informatie je geholpen?

We horen graag je feedback. Daarmee help je ons om deze informatie verder te verbeteren.