Je hebt een betalingsherinnering ontvangen. Wat nu?
Je hebt van ons een betalingsherinnering ontvangen. Wij hebben namelijk de premie van je rechtsbijstandverzekering, het eigen risico of de eigen bijdrage nog niet ontvangen. Mogelijk is de betaling aan je aandacht ontsnapt of is de automatische afschrijving mislukt. Wat nu?
Betaal binnen 15 dagen
Je maakt het bedrag binnen 15 dagen nadat de betalingsherinnering bij je is bezorgd aan ons over. Welk rekeningnummer gebruik je?
- De premie maak je over op ons rekeningnummer NL07 ABNA 0243 1333 59.
- Het eigen risico of de eigen bijdrage op rekeningnummer NL07 ABNA 0243 0636 52.
Vermeld het betalingskenmerk uit de betalingsherinnering bij de omschrijving of mededeling van je overboeking.
Je hebt al betaald?
Heb je al betaald? Dan hebben je betaling en onze brief elkaar gekruist. Laat het ons weten via dit formulier.
Je hebt geen factuur ontvangen?
Heb je geen factuur ontvangen? Vraag dan een kopie van de factuur via dit formulier.
Je kunt niet betalen?
Kun je het bedrag niet betalen? Neem dan direct contact met ons op. Samen zoeken we een oplossing.
Vraag nu een betaalafspraak aan. Wij nemen contact met je op.
Of bel 020 6 517 517. We zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 uur tot 17.30 uur.
Wat gebeurt er als je niet op tijd betaalt?
Je eigen bijdrage of eigen risico
Je ontvangt een betalingsheinnnering. Je juridisch specialist gaat pas aan de slag als je je eigen bijdrage of eigen risico hebt betaald.
De premie van je verzekering
1. Je ontvangt een betalingsherinnering
2. Betaal je niet binnen 15 dagen? Dan ontvang je een aanmaning.
Vraag een betaalafspraak aan als je niet kunt betalen. Daarmee voorkom je dat we de volgende stappen nemen.
3. Betaal je niet binnen 15 dagen nadat de aanmaning bij je is bezorgd?
- Dan krijg je geen juridische hulp meer bij nieuwe conflicten. Onze juristen helpen je weer als wij het bedrag inclusief de incassokosten hebben ontvangen
- Wij dragen de factuur over aan ons incassobureau. De incassokosten komen voor jouw rekening.
Betaal je meer dan 6 maanden de premie van je verzekering niet?
- Dan zeggen wij de verzekering op.
- Je moet nog steeds de premie betalen. En ook de incassokosten van het incassobureau.
- Vraag je ergens anders een nieuwe rechtsbijstandverzekering aan? Dan moet je doorgeven dat wij deze verzekering hebben opgezegd in verband met wanbetaling.
Veelgestelde vragen
Mijn adres of bankrekeningnummer is veranderd. Hoe geef ik dat door?
Je adreswijziging geeft u door via ons verhuisformulier.
Een wijziging van je bankrekeningnummer geef je door via het contactformulier.
Ik betaal mijn premie altijd via automatische incasso. Waarom ontvang ik een herinnering?
Dan is de automatische incasso niet gelukt. Het kan zijn dat er onvoldoende saldo op de rekening stond. Of dat het bankrekeningnummer dat wij gebruiken niet meer juist is. Geef dan je bankrekeningnummer door via het contactformulier. Of bel met de afdeling Acceptatie op 020 6517 517.
Ik wil mijn zaak stopzetten omdat ik een eigen risico en/of eigen bijdrage moet betalen. Kan dat?
Bespreek de mogelijkheden met je juridisch specialist. Vanuit Mijn DAS neem je eenvoudig contact op met je juridsich specialist.
Hoe kan ik mijn premie betalen via automatische incasso?
Met het machtigingsformulier geef je DAS toestemming de premie automatisch af te schrijven van het rekeningnummer dat je opgeeft. Heb ik een eigen risico of eigen bijdrage?
Heb ik een eigen risico of eigen bijdrage?
Het kan zijn dat je voor de juridische hulp een eigen bijdrage of eigen risico betaalt. Je ziet op je polisblad of je een eigen bijdrage of eigen risico hebt en welk bedrag je per conflict zelf betaalt. In de polisvoorwaarden lees je hoe het werkt en ook wanneer je geen eigen bijdrage of eigen risico hoeft te betalen.
Er is nog een andere situatie waarin je een eigen risico hebt. Namelijk als er een gerechtelijke of administratieve procedure gevoerd wordt waarvoor het niet verplicht is een advocaat in te schakelen. Als je in zo’n geval ervoor kiest om je te laten bijstaan door een rechtshulpverlener die niet in dienst is van DAS, dien je een eigen risico te betalen. Hoe hoog dit eigen risico is, staat in de polisvoorwaarden. Kies je er in zo’n procedure voor om je te laten bijstaan door een deskundige van DAS? Dan hoef je dit eigen risico niet te betalen.
Heb je vragen of kun je je polisvoorwaarden niet meer vinden? Bel ons op 020 6 517 517. Onze medewerkers helpen je graag verder. Je leest ook alles over de eigen bijdrage in de flyer "Hoe werkt de Eigen bijdrage".
Je verzoek rondom betalingen
020 65 17 517
Heeft deze informatie je geholpen?
We horen graag je feedback. Daarmee help je ons om deze informatie verder te verbeteren.